tisdag 30 september 2008

Det värsta jag vet måste nog att vara att gå upp ur sängen, spelar ingen roll om det är tidigt på morgonen eller sent på dagen. Fast morgnar = ett helvete. Det är det värsta som finns, alla gånger!
Det senaste har jag gått upp ur sängen två gånger på samma förmiddag!
Vet inte varför jag plågar mig med detta. Eller det vet jag ju.
Först ska jag få iväg W till skolan på morgonen. Det vill säga jag går upp klockan sju.
Sedan när han gått, är klockan åtta, då kommer mitt dilemma in.
Eftersom jag passar mycket bättre som människa på natten, då det är den enda tiden jag kan få tummen ur och göra saker, resulterar det i sena nätter.
Jag är alltså trött och tycker att en varm säng lockar mer än ett kallt golv och mindre att göra.
Men då måste jag alltså gå upp två gånger!
Och när man gått upp och lägger sig igen vaknar man så sent, ångest för att ha slösat en dag.
Jag dör lite inombords varje gång jag måste gå upp ur sängen! Fyfan!
Idag kollade jag på en film på morgonen.
Tror jag ska börja med det. De har ju trots allt en stadig filmsamling och dålig filmtittare som jag är har jag inte sett hälften av dessa.
Idag såg jag Top Gun, undra vad morgondagens film blir.
Jag tänker försöka intala mig själv att det är en bra idé, att jag känner mig mer produktiv om jag kollar på en film istället för att somna igen. Framförallt kommer jag inte att dö så snabbt, sparar liksom en gå-upp-ur-sängen-död fem dagar i veckan.

1 kommentar:

amanda sa...

alltså, det är ju värt att lägga sig idag. (så länge du svarar när jag ringer så vi kan gå ut och leka)