söndag 7 september 2008

Muffin



nu sitter jag i soffan och lyssnar/kollar på David Hasselhoffs 50 greatest power ballads, det är alltså inte han som sjunger utan som väljer. Otroligt bra, muffin ligger brevid mig och ser ut att njuta lika mycket som jag.

I helgen har jag vart Muffin-vakt. Muffin är en gammal hund som endast äter ris och kokt kyckling, låter som en stuckengris av lycka när man kommer hem även om man vart borta bara en timme. Hon är även en sån hund som lyckligt kommer och väcker en vid sju morgonar när man är bakis. Och som inte sedan nöjer sig med att man släppt ut henne, gett henne mat och lite kärlek utan ska prompt komma och väcka oss en gång i halvtimmen. Tills vi går upp och hon lägger sig på sin filt och somnar. Men det är en fin hund.

Igår tänkte vi kolla in en marknad som var stängd med vi hittade andra saker men eftersom jag köpte en hembiljett, visserligen för endast 300 allt som allt åt båda hållen och så. Och jag har visst gjort av med endel pengar. Så jag höll hårt i plånkan trots att den höll på att öppna sig några gånger.
Jag åker hem och matar Muffin och kramar henne lite och skyndar in till Amanda och Denise igen. Förfest på rosé och sedan ut till en pub där vi hookade upp med ett gäng bestående av ett tvillingpar som var så klassiskt motsägelsefullt, en snygg med skägg och "framåt" en söt med lockigt hår och blyg. En kille som skrattade efter allt han sa, ett skratt som lutade lite åt Nanny-skrattet. Plus en Archie och en Alex. Vi följde med dem till en klubb där de spelade boomfunk mcs. Vi trivdes.
På bussen hem gissade en att vi var tyskar. Vi tog det inte som en komplimang, han undrade varför. Han bor på gatan bredvid och ville ge mig en Putney-guidening. Vi får ju se.

Idag gick jag Amanda och Muffin en lång prommenad längs floden och avslutade det med att möla KFC, jag mår fortfarande dåligt och jag tror att den första gången även får vara den sista.

1 kommentar:

amanda sa...

aah herregud otroligt kul